Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2023

 

«Μεγάλες ελλείψεις υποστήριξης των σχολικών μονάδων από ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς»



Με βάση την  επιστολή της ΠΟΣΕΕΠΕΑ αλλά και από καταγγελία γονέων φαίνεται  έντονα ότι υπάρχει  ελλιπής ψυχοκοινωνική υποστήριξη και είναι μεγάλα τα κενά που υπάρχουν στις ειδικότητες των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα  σχολεία. Οι ανάγκες ψυχοκοινωνικής στήριξης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας είναι συνεχείς και αδιαμφισβήτητες πόσο δε μάλλον σε μια τόσο ψυχοπιεστική συγκυρία για τους μαθητές, τις οικογένειές τους και το προσωπικό των σχολικών μονάδων.  Η ενίσχυση και ενδυνάμωση της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης και ανθεκτικότητας των μαθητών είναι  απαραίτητη καθώς  και  η  ενημέρωση, αλλά και η  παροχή συμβουλών τόσο σε γονείς όσο και της σχολικής κοινότητας. 

Η  εμφάνιση   των θεμάτων παραβατικής συμπεριφοράς των παιδιών μας, αλλά και οι εκδηλώσεις κάθε μορφής βίας προς τα παιδιά, παρουσιάζουν αύξηση τόσο στην έντασή τους όσο και στην έκτασή τους αμέσως μετά την εποχή της πανδημίας. Στην προσπάθεια διαχείρισης τέτοιων θεμάτων και, ακόμη περισσότερο, στην προσπάθεια  για την πρόληψή τους, η εγρήγορση όλων είναι περισσότερο από επιτακτική. 

Η τοποθέτηση ψυχολόγων στις σχολικές μονάδες αναντίρρητα αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα όπλα στην φαρέτρα της εκπαιδευτικής κοινότητας, στην προσπάθεια διαχείρισης των παραπάνω φαινομένων. Η καθημερινή παρουσία ψυχολόγων στο σχολείο λειτουργεί ως εκτονωτική βαλβίδα σε αρκετές από τις περιπτώσεις που κινδυνεύουν να οδηγηθούν σε, πραγματικά, απρόβλεπτες «εκρήξεις» συμπεριφοράς, παρέχοντας ψυχοκοινωνική υποστήριξη, ενημέρωση και συμβουλευτική καθοδήγηση στο πλαίσιο ενδυνάμωσης της σχολικής κοινότητας. 

Επιπρόσθετα, η συμβολή τους στον σχεδιασμό, στην οργάνωση και στην υλοποίηση προγραμμάτων πρόληψης και προαγωγής της σωματικής και της ψυχοσυναισθηματικής υγείας είναι ιδιαίτερα πολύτιμη. Οι δύο αυτοί «προληπτικοί» και «εκτονωτικοί» θεσμοί, που έχουν ως κύριο αντικείμενό τους την υποστήριξη των μαθητών/-τριών στη σχολική ζωή και τη δημιουργία θετικού κλίματος στη σχολική κοινότητα ενεργοποιούνται, ενημερώνονται και καθοδηγούνται με την παρουσία και την συνεχή υποστήριξη του ψυχολόγου της σχολικής μονάδας. Επισημαίνεται ότι ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής καλείται να συμβουλέψει, να καθοδηγήσει και να ενημερώσει μαθητές, γονείς και κηδεμόνες σε θέματα σχολικής αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως είναι η διαχείριση κρίσεων και η πρόληψη ακραίων συμπεριφορών. Στις αρμοδιότητες και στα καθήκοντα του Συμβούλου Καθηγητή εντάσσονται η ανάπτυξη δράσεων στο πλαίσιο της ευχερούς και απρόσκοπτης επικοινωνίας και συνεργασίας μαθητών και εκπαιδευτικών, ο εντοπισμός πιθανών αιτίων που αναστέλλουν την γνωστική πρόοδο των μαθητών, η οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών στην προσπάθεια πρόληψης συγκρούσεων και βελτίωσης του σχολικού κλίματος και όλα αυτά σε συνεργασία με τον ψυχολόγο της σχολικής μονάδας. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

  ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΚΙΝΕΖΙΚΗΣ ΠΡΕΣΒΕΙΑΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ Τ...