ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Ή ΜΟΝΑΔΕΣ ΦΥΛΑΞΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ;
Η επιστολή από
το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού Ανατολής Νέας Μάκρης 19/10/23 και η καταγγελία οικογένειας για το ίδιο σχολείο με επιστολή
της προς τον Πρωθυπουργό, ξανάφερε στο προσκήνιο το έντονο πρόβλημα με
τα κενά των εκπαιδευτικών και στα ολοήμερα σχολεία. Στο συγκεκριμένο σχολείο από την έναρξη του ολοήμερου την Πέμπτη 12/10/2023, η αποχώρηση στις 16.00 δεν πραγματοποιείται,
ενώ υπάρχουν τάξεις που μια μέρα της εβδομάδας αποκλείονται από το ολοήμερο λόγο
έλλειψης εκπαιδευτικών.
Πιο συγκεκριμένα το σχολείο υπολείπεται σε 24
ώρες εβδομαδιαίως (10 ώρες για τη
Θεατρική αγωγή, 1 ώρα για Τ.Π.Ε, 2 ώρες Γαλλικών και ακόμα 11 ώρες για λοιπές
ειδικότητες του ολοήμερου). Αυτές οι ελλείψεις παραμένουν και, εκτός του ότι
εκθέτουν τους αρμόδιους για την ολιγωρία που επιδεικνύουν, κυρίως δυσχεραίνουν εξαιρετικά την καθημερινότητα
δεκάδων οικογενειών.
Να σημειωθεί
ότι την προηγούμενη σχολική χρονιά, που για πρώτη φορά λειτούργησαν με
διευρυμένο ωράριο, 3.500 από τα
5.000 τμήματα δεν συγκέντρωσαν τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών για να
λειτουργήσουν (δημοσίευση 3/1/2023). Βασική αιτία ήταν η απροθυμία των γονέων
να γράψουν τα παιδιά τους σε ολοήμερα λόγω έλλειψης
υποδομών, εκπαιδευτικών αλλά και εξειδικευμένων
εκπαιδευτικών για την τρίτη
ζώνη –3.55 μ.μ. έως 5.30 μ.μ.– που τιτλοφορείται «σχολικοί μαθητικοί όμιλοι»
και περιλαμβάνεται πληθώρα αντικειμένων.
Η Δ.Ο.Ε. σε
ανακοίνωσή της, σχετικά με το άρθρο 371 (Αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου Δημοτικού
Σχολείου και Νηπιαγωγείου) του νόμου 4957/2022 έκανε λόγο
για διαχρονική λογική των κυβερνήσεων «να παρουσιάσουμε κάτι που να φαντάζει
όμορφο (με καθαρά επικοινωνιακή στόχευση) , αλλά κενού περιεχομένου.»
εστιάζοντας στην κόπωση των παιδιών από την παρατεταμένη παραμονή στο σχολείο
χωρίς «…ξεκάθαρη παιδαγωγική στόχευση ιδιαίτερα μάλιστα με δεδομένο πως
τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία στη χώρα μας δεν διαθέτουν την κτηριακή και
υλικοτεχνική υποδομή για να εξυπηρετήσουν με όρους αξιοπρέπειας τις
ανάγκες των παιδιών αυτών των ηλικιών.» Για ανύπαρκτες υλικοτεχνικές υποδομές κάνουν
λόγο και οι εκπαιδευτικοί της Κρήτης, που θεωρούν ότι αυτός ήταν ο κύριος λόγος
που οι γονείς «…γύρισαν την
πλάτη στο ολοήμερo σχολείο»
Εκτός από
την έλλειψη υποδομών, ένα σημαντικό ερώτημα είναι ποιοι θα αναλάβουν τους σχολικούς
μαθητικούς ομίλους. Σε αυτούς περιλαμβάνονται δραστηριότητες όπως: εκπαιδευτική
ρομποτική, πειράματα, ρητορική τέχνη, ασφαλής και δημιουργική πλοήγηση στο
Διαδίκτυο, αθλητισμός, παραδοσιακοί ή μοντέρνοι χοροί, εικαστικές τέχνες,
χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων. Ενώ κανείς θα περίμενε
να αναληφθούν από τους εξιδεικευμένους για κάθε αντικείμενο εκπαιδευτικούς το Ινστιτούτο
Εκπαιδευτικής Πολιτική, είτε για λόγους ευκολίας είτε ενδίδοντας σε πιέσεις συνδικαλιστών
επέλεξε να μην προσληφθούν, ως αναπληρωτές, εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων για να
καλύψουν την επιπλέον διδακτική ώρα, αλλά νηπιαγωγοί και δάσκαλοι.
Για ακόμη
φορά, είδαμε να λαμβάνονται αποφάσεις από το υπουργείο Παιδείας χωρίς να έχει σαφές
σχέδιο βασισμένο σε παιδαγωγικά τεκμηριωμένες μελέτες, ερήμην την εκπαιδευτικής
κοινότητας και χωρίς να λάβει υπόψη αν οι υπάρχουσες υποδομές επιτρέπουν τη
λειτουργία των ολοήμερων σχολείων. Εκτός και αν απλά ο στόχος ήταν αποκλειστικά
η φύλαξη των παιδιών για τη διευκόλυνση των εργαζόμενων γονέων.
ΣΟΦΙΑ – ΧΑΪΔΩ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Βουλεύτρια Β΄ Πειραιά
Δημοσίευση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου