Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2022

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων Κύρωση Συμφωνίας με Μαυροβούνιο 4/10/2022

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ  ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων Κύρωση Συμφωνίας με Μαυροβούνιο 



Συζητούμε σήμερα για μία Συμφωνία η οποία προφανώς είχε ξεχαστεί στο συρτάρι, αφού υπεγράφη την 26η Ιουνίου του μακρινού 2015.

 

Τα πρώτα δύο άρθρα που αναφέρονται στην ανάπτυξη συνεργασίας και στην ενημέρωση μεταξύ των κρατών αναφορικά με την νομοθεσία στον τομέα της εκπαίδευσης, αν και εν συνόλω φαίνεται να έχουν θετική χροιά, δεν γίνεται να μην τονίσουμε ότι, για να υπάρξει συνεργασία πρέπει να υπάρχουν και οι αναγκαίες βάσεις και τα εργαλεία.

 

Ο τομέας της εκπαίδευσης στη χώρα μας υστερεί σε πολλά σε σχέση με άλλες χώρες του εξωτερικού.

 

Με το άρθρο 3, επιδιώκεται η ενεργή συνεργασία στο πλαίσιο εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της UNESCO, του Συμβουλίου της Ευρώπης και άλλων διεθνών οργανισμών.

 

Πρόκειται για διάταξη που χρήζει πολλών διευκρινίσεων, είναι πολύ ασαφής κι αόριστη.

 

(;) Ποια είναι τα βήματα που θα ακολουθηθούν για την ανάπτυξη αυτής της συνεργασίας;

 

(;) Υπάρχει σχετικός σχεδιασμός;

 

Τα ίδια ισχύουν και για το άρθρο 4, που κάνει λόγο για ενθάρρυνση των επαφών μεταξύ των κρατικών και των εκπαιδευτικών τους ιδρυμάτων.

 

Στο άρθρο 5 προβλέπεται η δυνατότητα ανταλλαγής καθηγητών, εμπειριών αλλά και πληροφοριών μεταξύ των μερών στον τομέα της εκπαίδευσης.

 

Το θέμα είναι όλα αυτά να έχουν πρακτικό και ουσιαστικό αντίκτυπο στον τομέα της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, ο οποίος δυστυχώς πάσχει.

 

(;) Τι είδους εμπειρίες λοιπόν θα ανταλλάξουν τα μέρη και με το άρθρο 6;

 

Υπάρχουν τόσα άλυτα προβλήματα στον τομέα της εκπαίδευσης που προέχουν.

 

Θα αναφερθούμε σε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, ως προς την παντελή απουσία παρέμβασης του Υπουργείου Παιδείας για την τραγική κατάσταση σε σχολικά κτήρια:

 

Σε πρόσφατη επικοινωνία που είχαμε με τον πρόεδρο και τη  Γραμματέα του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Ειδικού Σχολείου για παιδιά με αυτισμό στην Πυλαία, μας είπαν ότι σχολείο λειτουργεί ακόμη στον ίδιο χώρο με το 2ο Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης 

(Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Πυλαίας - Χορτιάτη.

 

Η καθυστέρηση υπάρχει, γιατί ο Δήμος δεν είχε στείλει στο Υπουργείο την έγκριση της περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης. 

 

Κάνουν προσπάθειες για ενοικίαση νέου χώρου, όμως δεν έχει εγκριθεί ακόμη από τις οικονομικές υπηρεσίες του δήμου μία τέτοια ενέργεια.  

 

Αυτά που ακούσαμε, δεν  πιστεύαμε ότι μπορεί να συμβαίνουν!!!

 

Υπάρχουν καταγγελίες για παράνομη (θαμμένη) δεξαμενή υγραερίου.

 

Στο υπόγειο υπάρχει αποθήκη υλικών καθαριότητας του δήμου.

 

Σύμφωνα με έγγραφο που έχει στην κατοχή του ο σύλλογος, η αποθήκη για λογαριασμό του δήμου είχε ενοικιαστεί το 2007, πριν ο χώρος γίνει σχολείο το 2008.

 

Στο ίδιο κτίριο στεγάζεται το δημοτικό και το 2ο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Πυλαίας - Χορτιάτη (το κτίριο έχει ενοικιαστεί για το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., το δημοτικό φιλοξενείται).

 

Αποθήκες υλικών καθαριότητας, σχολεία για μαθήτριες και μαθητές με αναπηρίες και βιοτεχνία στον ίδιο χώρο από το 2008.

 

Στο σχολείο δεν υπάρχει καν έξοδος διαφυγής.

 

Αυτά τα πράγματα είναι απαράδεκτο να συμβαίνουν εν έτει 2022, χωρίς καμία πρωτοβουλία από μέρους σας για την αλλαγή της κατάστασης!

 

Περαιτέρω, σύμφωνα με σχετική έρευνα, προκύπτει ότι το εκπαιδευτικό σύστημα αναπαράγει τις υφιστάμενες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες περιορίζοντας σε μεγάλο βαθμό την κοινωνική και εκπαιδευτική κινητικότητα των φοιτητών.

 

Οι μη προνομιούχες οικογένειες έχουν να αντιμετωπίσουν το υψηλό κόστος των ιδιωτικών φροντιστηρίων που έχει γίνει δυσβάστακτο, ιδιαίτερα σε περιόδους αλλεπάλληλων κρίσεων.

 

Η αδυναμία του εκπαιδευτικού μας συστήματος να εφαρμόσει αποτελεσματικό μηχανισμό ενισχυτικής διδασκαλίας για όσους μαθητές έχουν ανάγκη, ο οποίος μάλιστα θα λειτουργήσει αντισταθμιστικά στη λογική των διαβαθμισμένων υπηρεσιών των ιδιωτικών φροντιστηρίων, καταδεικνύει τα διαχρονικά προβλήματα.

 

Στην απάντηση του Υπουργείου στις 23-9-2022 στην ερώτησή μας με αριθμό πρωτοκόλλου  6788/ 1-8-22 και θέμα: «Επιτακτική η ανάγκη να ιδρυθούν άμεσα τα νέα Τμήματα Ένταξης» μας απαντήσατε ότι: «δεν ορίζεται ο χρόνος έναρξης λειτουργίας των προς ίδρυση Τμημάτων Ένταξης, βρίσκεται σε εξέλιξη». 

 

Στο άρθρο 8, αναφέρεται ότι τα μέρη θα καθιερώσουν συνεργασία για την ενσωμάτωση παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μέσω ανταλλαγής πληροφοριών και εμπειριών.

 

Όσον αφορά στην εκπαιδευτική ένταξη μαθητριών και μαθητών με αναπηρία η έκθεση του συνηγόρου του πολίτη βρίσκει πολλές δυσκολίες στην εφαρμογή της.

 

Για παράδειγμα, ένας αναπληρωτής εκπαιδευτικός τοποθετήθηκε σε σχολική μονάδα του Ν. Χανίων όπου φοιτούσαν έξι μαθητές για τους οποίους υπήρχαν εγκεκριμένα αιτήματα για στήριξη πλήρους ωραρίου, με συνέπεια να αντιστοιχούν τέσσερις ώρες υποστήριξης την εβδομάδα για καθένα από αυτούς.

 

Υπενθυμίζεται ότι το μέτρο της στήριξης θα πρέπει να παρέχεται πλήρως και όχι μερικώς, καθώς οι μαθητές των οποίων εγκρίθηκαν τα αιτήματα, βάσει της εισήγησης των αρμοδίων ΚΕΔΑΣΥ, δικαιούνται παράλληλης στήριξης πλήρους ωραρίου.

 

Σε σύνολο 1241 εγκεκριμένων αιτημάτων στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που έστειλαν στοιχεία στον Συνήγορο, πραγματοποιήθηκαν 638 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών. 

 

Μόνο το 47,30% των αιτημάτων καλύφθηκε με παροχή παράλληλης στήριξης για το σύνολο των προβλεπόμενων μαθημάτων και ωρών.

 

Διαπιστώνεται επίσης, ότι και αρκετές Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, δεν διαθέτουν Σχολικό Νοσηλευτή επί σειρά ετών, μολονότι σε αυτές φοιτά σημαντικός αριθμός μαθητών και μαθητριών με σοβαρά προβλήματα υγείας.

 

Επιδιώκεται με το άρθρο 9, η συνεργασία για τη βελτίωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της εκπαίδευσης ενηλίκων.

 

Το σχολικό έτος 2020-2021 στις δομές ΕΕΚ της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης φοίτησαν 116.704 μαθητές. 

 

Αυτό σημαίνει ότι μόνο 1 στους 3 μαθητές επιλέγουν να πάνε σε κάποιο ΕΠΑΛ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση -και μόνο το 37% των μαθητών στα ΕΠΑΛ είναι κορίτσια.

 

Από όσες και όσους επιλέγουν τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, η συντριπτική πλειοψηφία (93%) επιλέγει τα ΕΠΑΛ και τις άλλες δομές ενδοσχολικής κατάρτισης, και μόνο το 7% πηγαίνει στα ΕΠΑΣ Μαθητείας.

 

Στην ΕΕ συμβαίνει το αντίθετο -σε ποσοστό 70% επιλέγουν τη μαθητεία.

 

Το άρθρο 10, χρήζει διευκρινίσεων, καθώς προβλέπεται η προσφορά υποτροφιών για προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές κάθε χρόνο, όμως το ζήτημα είναι ποιες θα είναι οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση των υποτροφιών.

 

Στο άρθρο 11, προβλέπεται η ανταλλαγή μελών των Ακαδημιών και του διδακτικού προσωπικού των πανεπιστημίων για επισκέψεις μελέτης και την ανταλλαγή εμπειριών.

 

Πάλι γίνεται λόγος για «ανταλλαγή εμπειριών».

 

(;) Αν και εν πρώτοις κρίνεται θετικά, ποιο θα είναι το όφελος από αυτή την ανταλλαγή στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα;

 

Εδώ οφείλουμε να αναφέρουμε ότι, μεγάλη είναι η εκκρεμότητα με τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων των ελληνικών Πανεπιστημίων.

 

Οι σχολές Μηχανικών των Πανεπιστημίων που δεν είναι πολυτεχνικές ιδρύθηκαν το 2019, έγιναν πενταετών σπουδών, όπως οι πολυτεχνικές, αλλά δεν έγιναν αντίστοιχες και ισοδύναμες με αυτές.

 

Ο νόμος 4610 του 2019 αναφέρει στην παράγραφο 4 του άρθρου 66 ότι: «Με απόφαση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθορίζονται τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται ώστε ένα Τμήμα Σχολής Μηχανικών να θεωρηθεί αντίστοιχο με Τμήμα Πολυτεχνικής Σχολής, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο πιστοποιείται η τήρηση των προϋποθέσεων αυτών». 

 

Ο νόμος δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 70 στις 7 Μαΐου 2019 και η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας με την οποία καθορίζονται τα κριτήρια αντιστοιχίας δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ στις 3 Αυγούστου του 2022.

 

Χρειάστηκαν, δηλαδή, περισσότερα από 3 χρόνια για να οριστούν τα κριτήρια.

 

Μετά πρέπει να οριστεί μία επιτροπή που θα αποφασίσει για την αντιστοιχία των τμημάτων.

 

Θα έχουμε διαφωνίες, προσφυγές στο ΣΤΕ και, τελικά, λύση δεν θα έχουμε.

 

Το ότι χρειάστηκαν 3 χρόνια για να οριστούν τα κριτήρια αναγνώρισης των τμημάτων ως πολυτεχνικά είναι η καλύτερη απόδειξη ότι το Υπουργείο Παιδείας και το συναρμόδιο Υποδομών και Μεταφορών δεν θέλουν να λύσουν το πρόβλημα.

 

Στο άρθρο 14, επισημαίνεται ότι τα δύο μέρη θα καταρτίσουν περιοδικά προγράμματα στον τομέα της εκπαίδευσης, στα οποία θα ορίζονται συγκεκριμένες δραστηριότητες.

 

Αδιευκρίνιστα ζητήματα παραμένουν το τι θα περιλαμβάνουν αυτά τα περιοδικά προγράμματα, τι διαρκείας θα είναι, ποιοι θα τα υλοποιούν.

 

Με το άρθρο 16, προβλέπεται η σύσταση μιας μικτής επιτροπής για την συνεργασία στον τομέα της εκπαίδευσης.

 

Πρόκειται για μία αόριστη διάταξη αφού δεν διευκρινίζεται, ούτε από ποιους ακριβώς θα οριστεί η μικτή επιτροπή, ούτε με τι κριτήρια θα επιλεγούν τα μέλη της, ούτε η διάρκεια της θητείας τους και ούτε φυσικά αν θα υπάρχει κάποιο αντάλλαγμα για τις υπηρεσίες τους.

 

Αναφορικά με τη μετατροπή του 26ου Γυμνασίου Αθηνών σε Πειραματικό Σχολείο, στις 8/4/22, σας υποβάλαμε Ερώτηση σε συνδυασμό με Α.Κ.Ε. με αρ. κατάθεσης (185/4568).

 

Στην απάντησή σας μας επισυνάψατε τα ακόλουθα: «α) την Πράξη της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.), β) Το έγγραφο του Προέδρου της Δ.Ε.Π.Π.Σ.

γ) Το Απόσπασμα Πρακτικού του ΔΣ του Ι.Ε.Π.».

 

Όσον αφορά στο τέταρτο έγγραφο που ζητήσαμε, δηλαδή στην αίτηση (εισήγηση) της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας για τη μετατροπή του 26ου Γυμνασίου Αθήνας σε πειραματικό, αναφέρατε ότι: «Η αίτηση της Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας κατατέθηκε από τον Προϊστάμενο της Δ/νσης σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα».

 

Προσπαθήσαμε να ανακτήσουμε το εν λόγω έγγραφο από την ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα Πληροφοριακό Σύστημα υποβολής αίτησης για χαρακτηρισμό Σχολικής Μονάδας ως Πρότυπο ή Πειραματικό Σχολείο του Ι.Ε.Π. στο οποίο, όπως όμως ήταν αναμενόμενο, διαπιστώσαμε ότι δεν είχαμε πρόσβαση.

Η απόκριση του συστήματος ήταν: «Ο λογαριασμός δεν έχει δικαίωμα να προσπελάσει τη σελίδα. Παρακαλούμε αποσυνδεθείτε».

 

Προφανώς, η αίτηση (εισήγηση) της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας για τη μετατροπή του 26ου Γυμνασίου Αθήνας σε πειραματικό, είναι το πλέον καθοριστικό, αφού καταδεικνύει την αναγκαιότητα της μετατροπής.

 

(;) Για ποιους λόγους δεν μας χορηγήσατε αντίγραφο της αίτησης (εισήγησης) της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας για τη μετατροπή του 26ου Γυμνασίου Αθήνας σε Πειραματικό Σχολείο;

 

Καταθέσαμε Ερώτηση την οποία ποτέ δεν μας απαντήσατε, στις 22.08.22 με αριθμό πρωτοκόλλου 6851 και θέμα: « Σχετικά με την έρευνα για την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας από το "ΙΕΠ".

Προς μεγάλη μας έκπληξη, παρατηρήσαμε ότι, στο σχετικό ερωτηματολόγιο προς τους εκπαιδευτικούς, δεν υπήρχαν φίλτρα εισαγωγής (κωδικοί ή ό,τι άλλο θα εξασφάλιζε ότι αυτός που συμμετέχει στην έρευνα θα ανήκε στην ομάδα στόχο).

Δηλαδή, όποιος ήθελε μπορούσε να συμπληρώσει απαντήσεις στα ερωτήματα της έρευνας, όσες φορές ήθελε (και μάλιστα από τον ίδιο υπολογιστή).

Και σας ρωτούμε:

(;) Υπό τις παραπάνω περιγραφόμενες πλημμελείς συνθήκες οργάνωσης, πώς εξασφαλίζεται η αξιοπιστία και η εγκυρότητα της ως άνω έρευνας;

 

(;) Είναι ο ανωτέρω περιγραφόμενος ο ενδεδειγμένος επιστημονικός τρόπος για να εξαχθούν αξιόλογα συμπεράσματα και να σχεδιαστούν βελτιωτικές παρεμβάσεις προς κατάρτιση της Τράπεζας Θεμάτων στην Γ ́ Λυκείου;

 

Στις 20/05/2022 με αριθμό πρωτοκόλλου 5333, καταθέσαμε ενώπιόν σας Ερώτηση με τίτλο «Διευκρινήσεις επί της οδηγίας για την διαχείριση των απουσιών την τρέχουσα σχολική χρονιά» και ζητούσαμε διευκρινήσεις  για το πως προσδιορίζονται οι «αντικειμενικοί λόγοι ανωτέρας βίας» και μας παραπέμψατε σε προηγούμενη απάντησή σας, που δεν έλεγε τίποτα άλλο εκτός από ό,τι ακριβώς αναφερόταν στην εγκύκλιο που στείλατε.  

 

Επιπρόσθετα, οι εκπαιδευτικοί ζητούν άρση της επιβολής των τιμωρητικών μέτρων στους ανεμβολίαστους συναδέλφους τους, σχετικά με την υποχρέωση επί πληρωμή διενέργειας εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου των μη εμβολιασμένων και μη νοσήσαντων εκπαιδευτικών, σύμφωνα με την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ 108730/ΓΔ4/8-9-2022.

 

Τονίζουν ότι, σήμερα, που έχει αποδειχθεί ότι οι υποθέσεις για τη μετάδοση της νόσου από τους ανεμβολίαστους έχουν καταρρεύσει, είναι καιρός να λήξει η οικονομική αφαίμαξη των συναδέλφων τους, ειδικά τώρα που ο μισθός τους έχει πληγεί σοβαρά από την έκρηξη της ακρίβειας και ζητούν δωρεάν rapid test & PCR test για όλες και όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

 

Σχετικά τέλος με τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν από τις κενές θέσεις συνεπεία της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, αν θέλει το Υπουργείο Παιδείας πραγματικά να αποκλείσει τους μαθητές του 2, του 3 και του 4 (όπως αρχικά έλεγε), μπορεί να το κάνει πολύ εύκολα, χωρίς να δημιουργεί τα προβλήματα που είδαμε (πολλές κενές θέσεις σε σχολές και τμήματα).

 

Ενιαίος συντελεστής 0,65, ως ελάχιστο συντελεστή, για όλα τα τμήματα, όλων των Πεδίων.

 

Έτσι θα εξασφαλιστεί ότι αποκλείονται οι μαθητές χαμηλών επιδόσεων και δεν δημιουργούνται κενές θέσεις σε ένα τμήμα και υπερφόρτωση στα άλλα αντίστοιχα με αυτό τμήματα.

 

Εμείς στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ πιστεύουμε ότι η εκπαίδευση αποτελούσε και αποτελεί ένα από τα βασικότερα αγαθά και χαρακτηριστικά του ανθρώπου και θα πρέπει να είναι στις βασικές μέριμνες και φροντίδες κάθε κράτους.

 

Όπως ένα κτίσμα χρειάζεται γερά θεμέλια για να αντέξει στο χρόνο, έτσι πρέπει να υπάρξουν  σωστές βάσεις στην εκπαίδευση, ώστε να δημιουργηθούν σωστοί πολίτες με γνώσεις και αρχές.

 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

  ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΚΙΝΕΖΙΚΗΣ ΠΡΕΣΒΕΙΑΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ Τ...